Happy New Year ! - Reisverslag uit North Stradbroke Island, Australië van Marielle Oomen - WaarBenJij.nu Happy New Year ! - Reisverslag uit North Stradbroke Island, Australië van Marielle Oomen - WaarBenJij.nu

Happy New Year !

Blijf op de hoogte en volg Marielle

04 Januari 2014 | Australië, North Stradbroke Island

Happy new year! Wens jullie allemaal het beste!!
Een paar weken voor kerst is Brisbane al helemaal versierd en is er van alles te doen marktjes en live muziek. Voor een tijdje heb ik mee gedaan aan gratis dans lessen die op een pleintje gegeven werd erg leuk, heb me zeker vermaakt.
Heb kerst gevierd met mijn broer en zijn vriendin bij Graze ( de Nederlandse vrouw waar we een tijdje hebben gewoont). Dus zoals gewoon met kerstboom in huis en kado’s eronder, alleen dan in de hitte! Wat overigs de Nieuwjaars duik (in zwembad) erg makkelijk maakt ;) Ook oud &nieuw was hier tof. Men steekt het vuurwerk niet zelf af maar het is door de gemeente geregeld vuurwerk vanaf de rivier. Dat maakt het eigenlijk veel mooier, ondanks dat het niet in sydney was maar in Brisbane! ;-)

Heb een week lang met de kids omdat ze vakantie hebben leuke dingen gedaan Museum bezocht met dino’s en sciens shows naar diverse parken en de kids zijn natuurlijk ook een goed excuus om ook in het treintje te gaan! Daarna is het gezin op vakantie gegaan en heb ik ook een reisje gemaakt naar Straddie het ieland onder Moreton island! Heerlijk eiland alleen door late boeking was er nog maar 1 camping plek over en zelfs die was eigenlijk tof. Zeker omdat ik samen met Patrik ( iemand die ik heb ontmoet in hostel) graag wilde vissen. Veel mensen doen dat daar, gelukkig heb ik niks gevangen. Dat was ook niet nodig wat de pizza’s zijn er erg goed ;) . Ook heb ik achter op de motor een rondleiding gekregen van Lex die ik tijdens dansen heb leren kennen. Maar motor rijbewijs hier halen heeft totaal geen zin, helaas.
Het eiland heeft hele mooie stranden waar je met de bus heen kan en klif wandelingen kan doen. Daar hebben we zeeschilpadden, roggen en dolfijnen gezien !!! Ook natuurlijk gesnorkeld en hier en daar was er nog levend koraal met mooi gekleurde visjes. Oh en kleine haaien die ongevaarlijk zijn, ik heb me laten vertellen dat ze geen tanden hebben. Daardoor durfde ik weer het water in, hi hi hi

Zo de vakantie zit er weer op en ben weer aant werk en ben nog steeds blij met mijn relaxte baantje, Brisbane is erg groot en er vast nog veel meer te ontdekken!

  • 04 Januari 2014 - 09:43

    Eefje:

    He Mariël,

    klinkt allemaal erg fijn! Leuk ook dat je nu wel een tripje hebt gemaakt. Haaien zonder tanden? jaja!?! :) Hier gaat het leven gestaag door. Nog steeds erg herfstig weer, mag van mij wel gaan sneeuwen en vriezen en dan lekker schaatsen.

    veel liefs vanuit een erg nattig druilerig Nederland!

    Eefje

  • 04 Januari 2014 - 12:01

    Tom Oomen:

    Dat was een heel verhaal.
    Heb niet helemaal begrepen waarom je blij was geen vis te hebben gevangen en wat dat met Pizza's te maken heeft.
    Ik begrijp wel dat je het nog steeds naar de zin hebt en dat je zelfs met plezier weer gaat werken.
    Het aller beste dan maar weer en tot skypes
    Pa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, North Stradbroke Island

Marielle

Actief sinds 02 Okt. 2013
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 5891

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2013 - 03 December 2013

Marielle naar Australie

Landen bezocht: